2.8 V6 vs. 1.8T
Witam
chcialbym sie zapytac odnosnie tego porowniania silnikow grupy VAG
-który jest wytrzymalszy
-kotry lepiej znosi instalacje gazowa?
– czy majac sekwencje mozna podnosic moc, po przez zmiane programu (myslem ze 150km zrobic jakies 170) i czy to pozwoli obnizyc spalanie?
– i czy takie powiedzmy 170 koni pozwoli zrobic to co robi V6 ? masa bedzie mniejsza, moc troche mniejsza ale za to osiagi powinny byc podobne jak myslicie, sprawdzi sie to?
czekam na odpowiedzi
pozdrawiam
Share
Poza tym 170 KM z 2.8? Ciągnąc prowokacje alfowskie, już antyczne Alfy Romeo 164 i 75 miały 200-232 KM z 3.0, to ten VR6 musi rzadkim badziewiem być.
1.8T jest o niebo lepsze od VR6, VR6 to porażka nie silnik.
Miałem przyjemność swego czasu pojeździć przez jakiś czas Audi A4, B5 z 1.8T 180KM stosunkowo młody rocznik 1999r. i musze powiedzieć, że całkiem przyjemnie się tym jeździ, wygodne auto jeśli o to chodzi a co do samego silnika to znawcą nie jestem ale to prosta konstrukcja nie różni się praktycznie niczym od cywilnej 1.8 tylko turbina i to właśnie od turbiny zależy czy auto będzie wciskało w fotel czy nie, jak turbina będzie zabita to będzie to taki sam muł jak zwykły 1.8 ale jeśli turbina będzie jeszcze na chodzie to na brak wrażeń jak na takie auto narzekać nie będzie można. Ja na początku (auto nie było moje) jeździłem z mocno zajeżdżoną turbiną do tego układ wydechowy był już mocno dziurawy ale po wymianie kompletnego wydechu + regeneracja turbiny która z tego co pamiętam nie była taka droga (okazało się, że łopatki były już mocno wyrobione) auto darło jak wściekłe tak więc jak się trafi na zdrowy model to myślę, że warto.
1. 2.8 to nie V6 a VR6, tak to jest różnica.
2. Ciężko będzie tobie znaleźć zadbane VR6, ponieważ jest to już dosyć wyeksploatowana jednostka.
3. Instalacje gazową zakładaj jak już, dopiero po wprowadzeniu jakichkolwiek modyfikacji podnoszących moc, będziesz miał pewność, że LPG jest przystosowane do mocniejszego silnika.
4. 1.8T vs 2.8 VR6… dobre pytanie… 1.8T słynie z wąskiego „gardła”, wystarczy odblokować dolot i wydech i o wiele lepiej będzie szło, ale czy w serii będzie lepsze od VR6? Hmm… Moim zdaniem tak.
5. Silnik R4 nigdy nie będzie miał tak pięknego dźwięku jak silniki mające więcej niż 4 cylindry. Niestety, więcej garów oznacza palenie jak smok.
z instalacją nie ma problemu. Zakładasz większy reduktor (np. do 250koni) i dobre wtryski (np. magic) ale to gazownikowi mówisz że będziesz podnosił moc i prosisz o podzespoły które uciągną tak ok 200km.
1.8t po chiptuningu będzie palił wiecej niz w serii
170km to moc w sam raz do tego silnika
ciezko powiedziec czy bedzie jezdzil tak jak 2.8v6 ale na pewno mniej spali