Citroen C5 FL 1.6HDI (110KM)
Witam. Mam kilka pytan odnosnie Citroena C5 FL rocznik 2005 lub 2006 1.6 HDI 110KM. Wersja uk, wiec szukam przebiegu do 70.000 tys mil. ( 115.000 tys km ). Obecnie jezdze Toyota Avensis 1.8 hatchback 2004r wersja tx3.
Szukam troche oszczedniejszego auta, no i koniecznie chcialbym diesla. Toyota srednio spala 8l/100km. Wiec i „gram” za duzo, dosyc duzo jezdze. Czytalem duzo dobrych opini wlasnie na temat Citroena C5 1.6HDI.
Teraz pytanie, o silnik. Poniewaz, nigdy nie mialem stycznosci z francuskimi autami, dla pewnosci, chcialbym sie upewnic co posiada ten silnik. Dwu masa, i pompowtryski tak? Czy jest to jednostka francuska, czy motor zaporzyczona od kogos innego.
Czy ten silnik naprawde jest godny zakupu? Mniej wiecej jakie sa koszty utrzymania, oraz mniej wiecej spalanie, przy w miare dynamicznej jezdzie, bez szalenstw.
No i oczywiscie caloksztal, zawieszenie itd. I czy warto zakupic wlasnie taki model.
Pozdrawiam i dziekuje z gory za odpowiedzi.
Jednostki HDI są montowane głównie w autach grupy PSA czyli Peugeot & Citroen ale nie tylko bo spotkałem się z taką jednostką także w Fordach. Te jednostki są na wtrysku Common Rail nie na pompo wtryskach więc są znacznie cichsze w każdym zakresie pracy. Ja w swoim Peugeocie 406 mam wtryski elektromagnetyczne Boscha, regeneracja takiego wtrysku to koszt rzędu 300-500zł ale jak będziesz zalewał dobre ON to unikniesz takich wydatków, te jednostki jak większość na CR są wrażliwe na jakość paliwa. Czy motor 1.6 HDi posiada dwumasowe koło tego akurat nie wiem, w moim 2.0 HDi 110KM jest koło dwumasowe ale już w tych słabszych 90KM nie ma dwumasu, tak więc ciężko stwierdzić. Lepszym wyborem byłby motor bez dwumasu bo to jednak zawsze mniejsze koszta serwisu w razie awarii ale z kolei dwumas daje więcej mocy – coś kosztem czegoś. Jednostka 1.6 wydaje mi się nieco za słaba (zbyt wysilona) na takie auto jakim jest Citroen C5, myślę że lepszym wyjściem jest kupno większej jednostki, chociażby omawianej wyżej 2.0HDi nawet tej słabszej 90KM tam jest turbina łatwa do regeneracji (problemy wynikające ze smarowania) prosta konstrukcja. Pozdrawiam i zapraszam na forum PSA.
na 5 ludzi, tylko jeden jest madry, ten powyzej mnie. Dzieki za odpowiedz. Caly czas mysle o tym wariancie, ale chyba raczej odpadnie z mojej listy. Ale dzieki za pomoc
Jest to jeden z tańszych w utrzymaniu nowych diesli na rynku.Jest konstrukcja Grupy PSA.Dosyć tania jest regeneracja turbiny jak i wtryskiwaczy.Tylko osiągi nie są powalające w tej budzie, ale za to spalanie może Cię zaskoczyć na +!!!
Wiem ze w UK passaciki sa gowniano cenione ale tutaj w kraju jak przyjedziesz bedziesz mial szpan i branie u lasek, meze te silniki HDI sa dobre, lecz sadze ze span sie liczy wez Passata TDI w kazdej stodole naprawisz, kazdy kowal wie co i jak
Twoje nędzne gadki są tak samo płytkie jak twój poziom inteligencji fiaciarzu.