Czy warto kupic Opel Omega MV6 1998r ?
Witam wszystkich
Rozwazam zakup auta Omega MV6 1998r
Przebieg 240tys
silnik: 3.0i V6 24V o mocy 211 KM (kod: X30XE) w latach 1994-1999
skrzynia automatyczna AR35 4 biegi 350Nm
Auto z pewna historia, sprzedawca to wspolpracownik kolegi wiec mozliwosc przekreconego licznika albo ukrycia wypadku jest raczej znikoma. Skrzynia biegow byla wymieniana na nowa kilka lat temu. Zalezy mi na duzym aucie z automatem poniewaz jestem bardzo wysoki i cenie komfort jazdy. Cena 7tys zl. Od razu po zakupie instalowalbym LPG. Jezeli ktos siedzi w temacie to bardzo prosze o sugestie.
Share
a pytanie jeszcze ile to bedzie palic? z tego co pytalem znajomych mowili ze moze brac nawet 20 litrow… nawet na nowej instalacji tak bedzie?
Weź sekwencję BRC24 z wtryskami MagicJet i nie daj sobie wcisnąć niczego tańszego. Tania nie jest, ale po pierwsze bezproblemowa – silnik chodzi idealnie i nic się nie dzieje, po drugie spalanie w mieście 16-18 litrów, na trasie 10-12 przy normalnej jeździe. Oczywiście to 3 litry i 6 cylindrów z automatem, więc jak będziesz pałował, to i 40 spali.
a pytanie jeszcze ile to bedzie palic? z tego co pytalem znajomych mowili ze moze brac nawet 20 litrow… nawet na nowej instalacji tak bedzie?
jak się zagrzeje silnik to słuchaj czy równo chodzi i jak odpala
dziekuje za dwie odpowiedzi. Wiem ze blacha byla robiona w tamte wakacje wiec korozji nie powinno byc. Rozrzad tez byl ostatnio robiony jako ze mialem wglad do faktur co bylo robione przy tym aucie w ciagu ostatnich kilku lat. Czy jeszcze o czyms musze pamietac przed zakupem ?
Zbadaj dobrze automat-w oplach raczej niezłe sa automaty ale podepcz mocniej na D na zimnym i rozgrzanym oleju-zobacz czy sie nie slizga skrzynia i czy płynnie zmienia przełozenia.Koszt naprawy skrzyni może być wiekszy niż cała cena tego auta.
dziekuje za dwie odpowiedzi. Wiem ze blacha byla robiona w tamte wakacje wiec korozji nie powinno byc. Rozrzad tez byl ostatnio robiony jako ze mialem wglad do faktur co bylo robione przy tym aucie w ciagu ostatnich kilku lat. Czy jeszcze o czyms musze pamietac przed zakupem ?
Warto. Do tego co kolega napisał dodam, że bolączką są plastikowe, odkształcające się, cieknące i drogie dekle klawiatury. Podobno pasują metalowe z Vectry V6 2,5. Ja swoją kupiłem już z metalowymi, więc chyba to prawda. Zalecana jest też dość częsta ( max 60 tyś) wymiana rozrządu, która ani tania, ani prosta nie jest. Przynajmniej jest od czoła, bo miałem kiedyś Sintrę 3,0 i tam był dopiero meksyk.
Powodzenia w zakupie i wrażeń z jazdy.
Warto. Sprawdź rdzę, zacznij od podłogi bagażnika. Jeśli znajdziesz tam ślady rdzy, zostaw auto w spokoju. Druga sprawa to silnik – zapal zimny, otwórz maskę i niech chodzi chwilę na wolnych obrotach. Obserwuj, czy chodzi równo, czy nie telepie nim na boki, nawet okazjonalnie. Jeśli bedzie trzepać, to znaczy że wypadają zapłony (cewki do wymiany) a to jest dosyć kosztowna sprawa bo są schowane za silnikiem i większość mechaników musi podnieść silnik do góry żeby się do nich dostać – razem około 1000 złotych albo i więcej może kosztować.
Obejrzyj też głowice, czy są suche – jeśli cieknie olej to naprawa też sporo kosztuje.
Reszta jak w każdym aucie. Omega jest w miarę przyzwoita, ale jako komfortowe auto z automatem to można podać od ręki sporo innych propozycji w tym budzecie, zaczynając od bezdyskusyjnie najlepszego auta czyli Volvo S90 – choć skoro ta Omega jest pewna, to warto wziąć.