Diesel R6 vs V6 vs V8 – wyrównoważenie
chej,
pytanie do użytkowników samochodów z silnikami diesla V6 – jak są wyrównoważone? aktualnie użytkuję diesla R6 i jestem zachwycony jego spokojną pracą i brakiem drgań w porównaniu do poprzednich diesli R4 jakimi jeździłem. zastanawia mnie, czy V6 zachowują się dużo gorzej czy może porównywalnie? a jak jest z V8?
Share
dodam, że silniki V6 o kącie rozwarcia cylindrów 90′ potrzebują wałki wyrównoważające ale te 60′ z powodzeniem pracują bez wałków…
ten as co pisał o v10, kolego nie siej popeliny, piszesz ze v6 jest złe bo to połączenie dwoch r3 a jak byśchciał wiedziećto r5 (v10 to połączenie dwóch r5) jest jeswzcze gorszy bo ma dodatkowe jeszcze moment skrecający wzdłóz wału identycznie jak w r3
R6 mniejsze spalanie lepasza paraca silnika. V6 lepsze osiągi .v8 rakieta
Porównanie E klass i w221.
E 220 CDI klekocze ale i tak cicho w porównaniu do konkurencji.
E 270 CDI r5 – klekocze ale już ma inny specyficzny dźwięk.
E 320 CDI r6 – tak jak twoje BMW albo deko ciszej
E 320 CDI v6 – cichutka praca, jedynie karoseria drży jak w każdym dieslu tylko trzeba się mocno przyjrzeć.
E 400 CDI v8 mojego ojca – bardzo cichutka praca, nie słucha na ciepłym w ogóle diesla.
S 420 CDI w221 – w ogóle nic nie słychać ( widziałem i rozmawiałem z właścicelem.)
reszta na własne uszy/oczy zaobserwowane.
to wszystko niewiele bo v6 to jak dwie r3 a v8 to jak dwie r4 jakbys spotkał kiedys v10 to bys dopiero sie dowiedizął co to kultura pracy
czy ty czytasz w ogóle posty na które odpisujesz? mam 6 cylindrów w rzędzie. dalej czekam na wypowiedzi użytkowników 3.0 V6 TDI, 320 CDI, 4.2 V8 TDI itp…
to wszystko niewiele bo v6 to jak dwie r3 a v8 to jak dwie r4 jakbys spotkał kiedys v10 to bys dopiero sie dowiedizął co to kultura pracy
A V6 jest napewno lepsze od R4 i R6.
to, ze V6 jest _gorsze_ niz R6 jest akurat oczywiste. rzedowa szostka ma wyrownowazenie sil pierwszego i drugiego stopnia, natomiast V6 ani tego ani tego – potrzeba dodatkowego wałka wyrównoważającego. silniki z czterema cylindrami w rzedzie maja za to wyrownowazenie sil pierwszego rzedu – dalej gorzej niz R6, ale juz troche lepiej.
moje pytanie powinno brzmieć: czy z silnikiem V6 jest dużo gorzej pod tym kątem, czy tylko trochę…
silnik typu v6 jest lzejszy od r6, rzedówka musi miec wzmocniony kadłub, głowice i wał, przy v6 sam kształt bloku silnika sprzyja wytrzymałości, przy duzych pojemnosciach v6 jest duzo lzejsze
co za głupie pytanie. To jasne jak słońce że V8 bedzie mieć lepszą kulture pracy niż R6, R4, V6. Nie wspominam już od bardziej rasowym dzwieku V8. A V6 jest napewno lepsze od R4 i R6.