Fiat Ducato 2.8 JTD
Ciężko zapala dymi na jasny żrący dym nie równo pracuje nie ma mocy zamontowałem nowe pompo wtryskiwacze proszę o rade
Share
Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.
Jasny dym może oznaczać olej.
Jasno niebieski dym to branie oleju, biały dym lub lekko siwy to branie wody z układu a czarny lub siwy to awaria turbiny lub wtryskiwaczy. Jezeli nie chce odpalać to sprawdź świecę żarowe, ciśnienie na cylindrach, kąt ustawienia wtrysku, zapłon.
witam mam problem z fiatem dukato 2.5 d 1997 sytuacja wyglada tak auto pali ale niewchodzi na obroty i mocno dymi na bialo myslalem ze to pompa ale po wymianie na drugo jest takl samo wtryski ok
Troche nalatałeś tym dukacikiem-przez 7 lat 700tys-no ładnie,100 na rok-ja robie 2,5D srednio 50-60 tys a ma w chwili obecnej 530tyś-narazie jeżdzi ale juz troche jakby słabszy był-palić pali dobrze w duże mrozy.
Zobacz czy nie ubywa Ci plynu chlodniczego , przebieg troche duzy ale disle bez problemu tyle wytrzymuja. Jak masz slaba kompresje to moze byc przez to ale nagle taka rzecz by sie nie stala. Obstawiam na cos powaznego niestety….
Miałem kiedyś podobną przygodę – uszczelka była nietknięta i nikt nie przypuszczał, że mogła uszkodzić się głowica ale tak było – niewielkie pękniecie (praktycznie niewidoczne) ale przy takim ciśnieniu robi swoje. Tylko, że tu świrowała temperatura i płyn chłodzący dostawał się do zasilania (gniazda) przez co smród, dym i biały osad na końcówce wydechu. Możliwe, że to odosobniony przypadek – tym bardziej, że tu Nam kolega zapewnia, ze nie było problemu z temp.
Wystarczy niewiele – zimny płyn na rozgrzany blok (zdarzają się tacy artyści) i jesteśmy załatwienie – nowsze modele gdzie prześwit między zaworami jest niewielki sa szczególnie na to wrażliwe.