Hdi czy tdi?
planuje zakup auta z dieslem i po odrzuceniu wszelkich innych propozycji wybralem 2 modele, jakie nie istotne.rocznikowo i cenowo podobnie ale chodzi mi o obsługę diesli. który będzie mniej awaryjny i tańszy w częściach i obsludze? chodzi też o oleje, rozrząd itp?słyszałem że hdi trzeba tankować droższa ropę np ultimate, ale wtryski w tdi jak padna to sa droższe?
chodzi o 1.9tdi pd 90 km oraz 2.0 hdi 90km. tylko te dwa rozważam bo mają proste turbiny i brak dwumasu
Share
ale przyjmujac ze kupie takie hdi palace srednio 6litrow a benzyna spali powiedzmy kolo 9 o podobnych osiagach to daje w przyblizeniu 3l na 100km wiec powoedzmy ok 18zl. robie nie mniej jak 25tys rocznie wiec mam w roku ok 4500rocznie oszczednosci na paliwie. i co mi sie popsuje w takim 2.0hdi?powtarzam ze dwumasy tam niema! jest w wersi mocniejszej. to co mi sie popsuje oprocz wtryskow ktore kosztuja ok 150zl sztuka regeneracja z gwarancja na rok bez limitu km? a daln co pisze o walkach rozrzadu w hdi chyba za dlugo na sloncu siedzial. po pierwsze w hdi 90 jest jeden walek po drugie jedyny diesel z problemem z zacieraniem walkow to 2.5tdi i sporadycznie 2.0tdi
no masz rację, HDi to twardy silnik i mało awaryjny, a nawet jak coś siądzie, to nie sa to astronomiczne koszta. Juz odezwało się paru wieśniaków co ma jakiegoś TDI i poczuli się urażeni że są silniki pzrerastające ich wieśwagenowskie TDI o lata świetlne. Tak to jest jak głos zabieraja znaffcy co nigdy nawet HDi nie jeździli, tylko całe życie jakimś starym niemieckim pruchnem, ale najwiecej mają do powiedzenia o innych silnikach/autach!!! Bierz HDi to porządne silniki nie dozajechania, co o konstrukcjach VW powiedziec nie można
ale przyjmujac ze kupie takie hdi palace srednio 6litrow a benzyna spali powiedzmy kolo 9 o podobnych osiagach to daje w przyblizeniu 3l na 100km wiec powoedzmy ok 18zl. robie nie mniej jak 25tys rocznie wiec mam w roku ok 4500rocznie oszczednosci na paliwie. i co mi sie popsuje w takim 2.0hdi?powtarzam ze dwumasy tam niema! jest w wersi mocniejszej. to co mi sie popsuje oprocz wtryskow ktore kosztuja ok 150zl sztuka regeneracja z gwarancja na rok bez limitu km? a daln co pisze o walkach rozrzadu w hdi chyba za dlugo na sloncu siedzial. po pierwsze w hdi 90 jest jeden walek po drugie jedyny diesel z problemem z zacieraniem walkow to 2.5tdi i sporadycznie 2.0tdi
a czemu akurat uparłes się na diesla!? Teraz diesel się nie opłaca.
to moze sie pomylilem moze to 100km?napewno pompowtryski musza byc bo takie auto lepiej jedzie i mniej pali niz staroswieckie tdi na pompie. chce cos nowoczesniejszego popeostu. i podobno hdi 90 nie ma dwumasy a wtryski da sie regenerowac podobnie jak pompowtryski vw,ale czy to potem dobrze dziala? czy oprocz wtryskiwaczy sa jakies konkretne wady?np pekanie glowic czy cos tego typu?
no właśnie, pękanie głowic tylko w VW, problemy z rozrządem doprowadzające do uszkodzenia silnika tylko w VW. Nie zastanawiaj sie nad jakimś zacofanym awaryjnym dieslem w zacofanym VW, tylko bierz dobrego Puga z porządnym HDi
to moze sie pomylilem moze to 100km?napewno pompowtryski musza byc bo takie auto lepiej jedzie i mniej pali niz staroswieckie tdi na pompie. chce cos nowoczesniejszego popeostu. i podobno hdi 90 nie ma dwumasy a wtryski da sie regenerowac podobnie jak pompowtryski vw,ale czy to potem dobrze dziala? czy oprocz wtryskiwaczy sa jakies konkretne wady?np pekanie glowic czy cos tego typu?
HDI ma dwumase to po pierwsze. Po drugie, jak ktoś już dobrze napisał TDI 90 konny jest na pompie. Z tych dwóch lepiej wybrać TDI ponieważ: Prosta konstrukcja (nie drogi w naprawach common-rail, czy pompowtryski), nie jest wrażliwy na jakość paliwa, mniej awaryjny.
No ale dzieci zaraz napiszą że TDI jest zły, choć rodzai silników TDI było mnóstwo (jedne gorsze, drugie lepsze).
jasne że HDi, kultura pracy, osiągi, spalanie, mniejsza usterkowość to wszystko przemawia za HDi – to jedne z najlpeszych diesli na rynku. A VW jak to VW, nie umie robić dobrych bezawaryjnych silników
Tekst jest nieco przesadzony, HDI charakteryzuje się dużo wyższą kulturą pracy ale jeśli chodzi o bezawaryjność to do TDI nie można go porównać bo silników HDI jest zaledwie garstka w stosunku do TDI.
„chodzi o 1.9tdi pd 90 km” PD to pompowtrysk i nie występował w wersji 90 KM! To był silnik na starej pompie. Ciężko znaleźć dobry egzemplarz bo auta te maja swoje lata i minus jest taki, że pracuje jak traktor więc….nie warto.
jasne że HDi, kultura pracy, osiągi, spalanie, mniejsza usterkowość to wszystko przemawia za HDi – to jedne z najlpeszych diesli na rynku. A VW jak to VW, nie umie robić dobrych bezawaryjnych silników