Pilna pomoc
Panowie potrzebuje pilnie pomocy, posiadam Peugeota 406 z początku produkcji w wersji dla ubogich z podstawowym wyposażeniem i silnikiem benzynowym 1.6 od momentu kiedy założyłem instalację gazową auto zaczyna mi fiksować, głownie sprawa rozchodzi się o to, że łapie dużą temperaturę dochodzącą do 90 stopni !! Nigdy wcześniej tak nie było, co może być tego przyczyną ?? Znajomi twierdzą, że to albo wina zakleszczonego termostatu albo niedrożności układu chłodzącego, ale nigdy wcześniej tak się nie działo. Druga sprawa jest taka, że auto przerywa, na wolnych obrotach potrafi zgasnąć a tak też nigdy się nie działo, czy to może być wina silniczka krokowego ? Auto posiada trzymiesięczną instalację gazową, pełna sekwencja. Silnik jest suchy, nie widzę też żadnych ubytków płynów. Boje się wyjechać gdzieś w dalsza podróż, doradzie koledzy co może być tego przyczyną ??
lepiej napisz jakie masz wskazania na zegarze,jezeli te 90 to na srodku skali daleko od czerwonego pola to jest ok taka temperatura to dopiero sie termostat otwiera.80to malo miales niedogrzany silnik,ale termostat mimo wsio mozesz zmienic,kosztuje nie wiem ile,ale ja za francuski do laguny dalem 32zl. a szarpanie i gasniecie na benzynie to krokowy lub lewe powietrze. mogli ci zle wtryski w kolektor wkrecic i jest nieszczelnosc. a na gazie tez szarpie i gasnie?
Czyli auto wcześniej było niedogrzane ?? Nim założyłem instalację LPG temperatura oscylowała w granicach 80 stopni nawet po dłuższej jeździe i auto nie gasło jak teraz, wystraszyłem się, te 90 stopni to maksymalna granica na wskaźniku, myślałem że to uszczelka albo co ale silnik się nie poci, nie widać też ubytku płynów, chłodnica cała, czy instalacja mogła mieć wpływ na wzrost temperatury ?? Instalacja była regulowana ale jest możliwość ręcznej regulacji na zaworze tylko nie wiem jak ?? Gaz tankuję raczej dobry, filtry są czyste. Od momentu założenia instalacji przejechałem może ze 5.000km czy to możliwe aby po takim dystansie wysiadła instalacja ?
Autor
Kolego-90s to wcale nie wyska temp a normalna lub minimalnie za niska-nie wiem jak pug ale przecietnie w benzyniakach normalna tem to 90-98st-miałem kiedys astre F-tam 95 była norma a czasem do 100 dochodziło bo przy 100 dopiero wentylator sie właczał wiec nie wiem w czym masz problem-no chyba ze z tym drugim czyli szarpaniem.
Ale niue kumasz, temp wzrosla plus szarpanie, czyli duzo prawdopodobienstwo ze miesznaka jest za uboga, a to pierwszy krok do wypalenia gniazd zaworowych
Niech lepiej to kolega sprawdzi
Kolego-90s to wcale nie wyska temp a normalna lub minimalnie za niska-nie wiem jak pug ale przecietnie w benzyniakach normalna tem to 90-98st-miałem kiedys astre F-tam 95 była norma a czasem do 100 dochodziło bo przy 100 dopiero wentylator sie właczał wiec nie wiem w czym masz problem-no chyba ze z tym drugim czyli szarpaniem.
A ja sadze ze to za uboga mieszanka. Nie pierdul sie tylko jedz na gwarancje tam gdzie Ci zakladali
90 stopni to optymalna temperatura dla silnika
a ze przerywa moze to byc krokowiec badz lapie gdzies lewe powietrze