plusy są takie, że przy przebiegu nawet 20.000 rocznie oszczędza się kilka tysięcy na paliwie. minusy są takie, że szybko gnije wydech, trzeba częściej zmieniać olej, kable WN, świece, instalację trzeba regulować, konserwować, trzeba pilnować ustawienia zapłonu, trzeba konserwować układ dolotowy… ale to i tak wychodzi taniej niż remonty niby „oszczędnego” diesla, gdzie naprawa jakiegoś durnego czujnika czy filtra DPF idzie w tysiące złotych. gaz jest dobry dla kogoś kto autem jeździ, diesel jest dobry dla kogoś kto o auto „dba”.
miałem dylemat jak szukałem kompakta do 25tys, kupic nowoczesnego diesla i oszczędzac ok 10zł na 100km w porównaniu do benzyny, przy moich przebiegach w kieszeni zostałoby ok 3000zł na rok z paliwa jeśli by w dieslu nic nie padło. Byłem nastawiony na francuskie dobre diesle, ale niestety poczytałme fora i popytałem mechaników, diesel jest dla bogatych. Przyjemność z jazdy ogromna ale jest tam tyle rzeczy do popsucia liczonych w tysiące ,że niestety nie stac mnie na ta przyjemność. Wiec kupiłem takiego samego citroena jakiego szukałem, tylko w 2litrowej benzynie i założyłem gaz za 2.500zł, spala srednio ok 10l gazu co wychodzi taniej niz 6-7l ropy a nie ma sie co popsuć, ja tam polecam 😉
Plusy oszczędność przy przebiegach powyżej 20tyś km i dużych silnikach. Wady droższy przegląd częstsza wymiana ukł zapłonowego filtrów w przypadku prostych instalacji zaniedbanie regulacji = awaria natomiast nowoczesne dobrej firmy dla silnika r4 zaczynają się od ok 2tyś. Czy się opłaca to zależy, w przypadku np Golfa 2 czy Tico wartych średnią krajową lepiej się nie bawić tylko kupić inny samochód z zainstalowaną instalacją. Nowoczesne silniki wymagają sekwencyjnych instalacji które choć świetnie się spisują trochę kosztują i jeśli wyjeżdżasz rzadko napewno się nie opłaca zakładać. W aucie na gaz zawsze musi być zapas benzyny w zbiorniku sprawne przewody świece filtry. Napisz jeszcze jakie auto bo do niektórych nie jest zalecane ze względu na wrażliwe głowice i duże ryzyko uszkodzenia zaworów. Tak jest np w starych r6 bmw dopóki się nie przegrzeje pracuje dobrze, problem w tym że i bez gazu mają delikatne głowice i niewymieniony termostat może zaprowadzić stare bmw na złom. Nowoczesne silniki z wtryskiem bezpośrednim też są przeszkodą, aparatura paliwowa nieużywana niszczy się. Co prawda są instalacje co pracują cyklicznie zamiennie na obu paliwach lecz oszczędność jest mniejsza a ryzyko wzrasta. W internecie są kalkulatory lpg poszukaj oblicz przemyśl.
Ja przy 15kkm na czysto mam zysk 3000zł 😀
plusy są takie, że przy przebiegu nawet 20.000 rocznie oszczędza się kilka tysięcy na paliwie. minusy są takie, że szybko gnije wydech, trzeba częściej zmieniać olej, kable WN, świece, instalację trzeba regulować, konserwować, trzeba pilnować ustawienia zapłonu, trzeba konserwować układ dolotowy… ale to i tak wychodzi taniej niż remonty niby „oszczędnego” diesla, gdzie naprawa jakiegoś durnego czujnika czy filtra DPF idzie w tysiące złotych. gaz jest dobry dla kogoś kto autem jeździ, diesel jest dobry dla kogoś kto o auto „dba”.
miałem dylemat jak szukałem kompakta do 25tys, kupic nowoczesnego diesla i oszczędzac ok 10zł na 100km w porównaniu do benzyny, przy moich przebiegach w kieszeni zostałoby ok 3000zł na rok z paliwa jeśli by w dieslu nic nie padło. Byłem nastawiony na francuskie dobre diesle, ale niestety poczytałme fora i popytałem mechaników, diesel jest dla bogatych. Przyjemność z jazdy ogromna ale jest tam tyle rzeczy do popsucia liczonych w tysiące ,że niestety nie stac mnie na ta przyjemność. Wiec kupiłem takiego samego citroena jakiego szukałem, tylko w 2litrowej benzynie i założyłem gaz za 2.500zł, spala srednio ok 10l gazu co wychodzi taniej niz 6-7l ropy a nie ma sie co popsuć, ja tam polecam 😉
Plusy oszczędność przy przebiegach powyżej 20tyś km i dużych silnikach.
Wady droższy przegląd częstsza wymiana ukł zapłonowego filtrów w przypadku prostych instalacji zaniedbanie regulacji = awaria natomiast nowoczesne dobrej firmy dla silnika r4 zaczynają się od ok 2tyś. Czy się opłaca to zależy, w przypadku np Golfa 2 czy Tico wartych średnią krajową lepiej się nie bawić tylko kupić inny samochód z zainstalowaną instalacją. Nowoczesne silniki wymagają sekwencyjnych instalacji które choć świetnie się spisują trochę kosztują i jeśli wyjeżdżasz rzadko napewno się nie opłaca zakładać. W aucie na gaz zawsze musi być zapas benzyny w zbiorniku sprawne przewody świece filtry. Napisz jeszcze jakie auto bo do niektórych nie jest zalecane ze względu na wrażliwe głowice i duże ryzyko uszkodzenia zaworów. Tak jest np w starych r6 bmw dopóki się nie przegrzeje pracuje dobrze, problem w tym że i bez gazu mają delikatne głowice i niewymieniony termostat może zaprowadzić stare bmw na złom. Nowoczesne silniki z wtryskiem bezpośrednim też są przeszkodą, aparatura paliwowa nieużywana niszczy się. Co prawda są instalacje co pracują cyklicznie zamiennie na obu paliwach lecz oszczędność jest mniejsza a ryzyko wzrasta. W internecie są kalkulatory lpg poszukaj oblicz przemyśl.