Samochody w ocynku….
Witam.
Mam pytanie które modele samochodów klasy średniej o pojemności 1200-1800cm
mają blacharkę tzn: spód i karoserię w ocynku. Dokładnie mówiąc najbardziej odporne na korozję modele na rynku polskim do jazdy codziennej.
Share
volvo 70 1 wersja
To jakiś żart? VV ma dobre grube blachy? to chyba od 2030 roku!
Prawda jest tak że odkąd skończyła się produkcja golfa II (bardzo dobry samochód) to skończyła się jakość golfa. Golf III to istny pomalowany papier co najmniej o połowę cieszy co w oplach choć i opel od zakończenia produkcji kadetta D który był bezkonkurencyjny pod względem blachy zaczął robić znacznie cieńsze blachy ale nie tak jak to ma miejsce w golfie III . Ogólnie cała linia VV jest strasznie słaba bardzo często można spotkać passaty 2002 czy 2003 rok które mają na drzwiach przy szybach dużą ilość bąbli. Dla tego VV odradzam jeśli chodzi o blachę a audi faktycznie blachy od dawna ma bardzo dobre, starsze francuzy jak 306 czy 405 to był piękny ocynk całego nadwozia i karoserii ale mimo to lata robią swoje.
No takiego badziewia i znawców to dawno nie czytałem, więc muszę poprawić! Golf 4 ma ocynk, VW na pewno nie mają słabych blach, nie tylko ocynk ma wpływ na podatność korozyjną! m.in. w Golfie stosuje się grubą blachę w porównaniu do Opli, Opel rdzewieje, np. Mercedes E przed 2000 r. od General Motors rdzewieje, takich porównań znam mnóstwo!, Najlepszej jakości blachy używa się w Audi, WV, Mercedes, wszystko jednak zależy od klasy auta, kraju pochodzenia fabryka, medialności (wizytówka firmy) auta (przykład VW Golf), ilość warstw farby (odpryski) (przykład: Mercedes W140 8 warstw) , grubość ocynku, już nie wspomnę jak wielką rolę spełnia dbanie o karoserie nawet częstsze mycie. Audi A8 i A2 są wykonane z aluminium ogromnym tego plusem jest iż naprawa takiej karoserii nie należy do prostej więc najczęściej wymienia się całe elementy. Przykład: 2 osoby kupiły Mercedesa klasy C, ten sam rok, kolor grafit metalik, 1 rdzewieje, 2 brak korozji. Odp: 1 kupiony w Polskim salonie, przebieg 180 tys., co roku odwiedza go sól, obrysowane błotniki były malowane, garażowany, rzadko myty bo to kosztuje, a w Polsce nie teorytycznie nie zarabiasz. 2 kupiony w Niemczech, przebieg 240 tys. (autentyczny 400 tys. ale to nic, może miał i 600 tys.), obrysowane błotniki były wymienione na nowe lub używane nie naprawiane, często myty, nocował pod gołym niebem, lakier nie wdychał soli.
Jakieś pytania bardzo proszę specjalizuje się w dziedzinie karoserii i trochę w dieslu.
ludzie golf 4 bora passat b5 mają ocynk audi stosuje również astra II posiada pełny ocynk meganka volvo
fiat bravo/brava/marea
Zależy wszystko od stanu auta bo jak był uderzony i zrobiony w polsce u mietka blacharza to na kazdym ocynkowanym aucie wyjdzie rdza , bo ocynk to jest pewna warstwa co chroni blache i odpryśnie to już jest lipa np nawet jak jedziesz w trasie i mały kamyczek trafi w maskę i odpryśnie lakier z ocynkiem i już masz rdzewkę mała na masce , w sumie nie kierował bym się tym jakie auto jest ocynkowane a jakie nie , bo nie ma znaczenia auta po 2002r po prostu nie gniją , no ale jest wyjątek ford !!! mondeo mk3, focus … a jeśli ci zależy na autach z ocynkiem to wiekszość francuzów ma ocynk, golf 4 nie ma ocynku jak i astra 2.BMW wprowadziło ocynk po 1998r a audi ma ocynk od samego początku… a jak zależy ci żeby auto wogule nie gniło to kup sobie audi a2 lub a8 w całości karoseria jest wykonana z aluminium.
Co z tego, że jak kamień odpryśnie lakier, to zostaje warstwa bez ocynku? Chyba lepiej, jeżeli auto ma ocynk i na ewentualnych odpryśnięciach lakieru wychodzi rdza, niż jakby nie miało ocynku i nadkola, progi, podłoga były jak sito.
jest taka zasada – wszystkie auta poza VW, oplem, starszymi mercedesami, maja dobre blachy. VW to już wogole tragedia, u nich przed montażem na surową blache to chyba krowy leją, dopiero dają podkład i kolor.
Zależy wszystko od stanu auta bo jak był uderzony i zrobiony w polsce u mietka blacharza to na kazdym ocynkowanym aucie wyjdzie rdza , bo ocynk to jest pewna warstwa co chroni blache i odpryśnie to już jest lipa np nawet jak jedziesz w trasie i mały kamyczek trafi w maskę i odpryśnie lakier z ocynkiem i już masz rdzewkę mała na masce , w sumie nie kierował bym się tym jakie auto jest ocynkowane a jakie nie , bo nie ma znaczenia auta po 2002r po prostu nie gniją , no ale jest wyjątek ford !!! mondeo mk3, focus … a jeśli ci zależy na autach z ocynkiem to wiekszość francuzów ma ocynk, golf 4 nie ma ocynku jak i astra 2.BMW wprowadziło ocynk po 1998r a audi ma ocynk od samego początku… a jak zależy ci żeby auto wogule nie gniło to kup sobie audi a2 lub a8 w całości karoseria jest wykonana z aluminium.
golf 4 1.8T, ale w ocynku nei znaczy ze nei koroduje