serwis
witam,mam takie pytanie-oddalam swoja pande 2007 na serwis i wymienili mi olej,filtry swiece i klocki hamulcowe,moje pytanie jest takie czy przy kazdym serwisie jest niezbedna wymiana tych czesci bo w zeszlym roku tez mi wymieniali te same czesci a mojej kolezance nie zawsze to wymieniaja
Share
gość
do tzw aso sie nie jeździ bo tam najchętniej wymienią wszystko co tylko nosi ślady użytkowania (ja pracowałem w peugeocie) mój tata we fiacie palio weekend jeździł 5 lat na jednym oleju (nie wiem jaki przebieg) tyle samo przednie klocki. i auto jeździ dalej. dodam też że auto ujeżdżało czterech kierowców a naprawy wykonuję sam
Raz do roku wymienia się te częśći. Normalna explatacja samochodu, jeśli ktoś uważa inaczej powodzenia i na motorynkę.
Robiłem kiedyś w serwisie Daewoo i wiem jak się takie przeglądy robi.
Wymienione świece piaskuje się wkręca kolejnemu klientowi jako nowe. Nowe pobiera się bo niby potrzeba i bierze dla siebie lub puszcza bokiem. Resztki pobranego na wymianę oleju zlewa się do jednej bańki i np co któryś klient dostaje wymianę z takiego różnoolejowego koktajlu.
Filtry olejowe i powietrza daje się nowe bo to widać ale na klockach jeśli potrzebujemy je dla siebie lub znajomych zawsze można przyciąć.
Kolejną ulubioną formą naciągania jest badanie komputerowe. Mało kto wie co z czym się je i nikt nie żąda wydruków. Można wszystko wmówić sondę, przepływomierz, ERG itd.
Najlepiej łoi się kobiety, gości w garniturkach co to maskę przez szmatkę otwierają i paznokietki jak panienka mają, no i oczywiście auta firmowe.
Dobra zasada jeśli ktoś serwisuje, wziąć dzień urlopu, wygodne obuwie i nie odchodzić od auta na krok. Zastosować zasadę jak przy karcie płatniczej – ani na chwilę z oczu.
Jeśli nie pozwalają na obecność przy obsłudze w serwisie to zmienić serwis, a najlepiej poszukać sprawdzonego warsztatu w okolicy i też uważać zwłaszcza jak zobaczycie praktykantów.
Ci to dopiero potrafią. Nie ma siły upilnować jak jest kilku takich, co podmienili albo co spieprzyli i się nie przyznali. 🙂
Jeśli ktoś myśli, że to co napisałem jest przypadkiem tego jednego serwisu to niech tak myśli. Mam kolegów w serwisach innych marek.
ja sie nie zabardzo znam na samochodach i nie wiem ktore to sa czesci,ale dziwi mnie to bo moja kolezanka ma reno clio z 2008 roku to wymienili jej tylko olej i jakis filtr,a ja od ostatniego serwisu robilam 13 tys. na ktorym wymieniali mi wszystkie czesci eksplatacyjne i teraz znowu,troche nie fajnie placic 700zl co 13 tys
ZROBILI CIE W CH*JA mógł byc zalany olej który wymienia się co 2 lata lub 30000km a oni niby ze wyminili teraz olej (czyli wyminili jak dla oleju na jeden rok lub 15000km) albo wogóle skantowali ze wyminili olej a nei zrobili nic , POLECEM SPRAWDZIĆ CZY TE CZESCI SA rzeczywisćie nowe filtry klocki, odkręc swiece i sprawdz czy nowe, jeżlei mzoesz to można sprawdizc olej wylać troche z miski lub na bagnecie powinene byc jeszcze przezroczysty (jak jest nowy wczoraj zminiony a ty przjechałes mało kilometrów, jak czarny to nie zmienili oleju), serwisy na okrągło koantują ze coś wyminiały klient zapłącił a w samochodzi enie ruszono śrubki (dlateog nie zadaje sie z serwisami bo nie dbaja o moje bezpieczęństwo)
Jeżeli od poprzedniego serwisu upłynęło więcej niż rok lub przejechałaś 15 tys km to olej i filtry należy wymienić, jeżeli chodzi o klocki to ocenia je się wzrokowo i w zależności od stanu i żużycia wymienia lub zostawia do następnego przeglądu, przebieg na nowym komplecie klocków jest różny i zależy od stylu jazdy i jakości klocka. Średnio 40 tys km, może się jednak zdarzyć że wystarczy na 20000 jak również i 80000. Świece wymienia się co 60 – 100 tys wiec raczej tylko powiedzieli że wymienili, chyba że auto pracuje na gazie a samochód przerywa, wtedy stan świec jest istotny. powodzenia